Tapahtumia

• Joka vuosi järjestämme yritysvierailuja, erilaisia luentoja ja koulutuksia, tapahtumia, saunailtoja, toimitamme Naisenergiaa -liitelehden, pidämme pikkujoulut
  • Tuemme jäsenistöä kylpylä- ja kuntosalinkäytössä sekä elokuvaetuudella.
  • Tiedotamme jäsenistöämme sähköpostilla, Whatsapp ryhmässä sekä Facebookin Äreät Ämmät ryhmässä.
  • TERVETULOA MUKAAN TOIMINTAAN!

2024 Yhdessä tehden ja toisiamme tukien!

Vappujuhlat 30.4.2024

Vietämme iloiset vappujuhlat tiistaina 30.4. alkaen klo 18 (paikka ilmoitettu sähköpostilla)
Ilmoittaudu sihteerille p. 0407195263 viimeistään 25.4.
Ohjelmassa mm. kuohuviini tasting, ota oma lasi mukaan. Mukavaa yhdessäoloa ja vappujuhlan tunnelmaa.
Yhdistys järjestää ruuat, jotka kustannetaan yhteisvastuullisesti.

Webinaarin aihe:

Tekoälyn ABC ja tehokas
sosiaalisen median
sisällön luominen

Spesium Oy / Sanna Ranta piti 8.2. meille todella mielenkiintoisen webinaarin tekoälystä, sen käytöstä ja mahdollisuuksista erityisesti sosiaalisen median eri alustoilla. Webinaarissa tuli tutuksi ChatGPT, Publer sekä Canva.

Viinin ja ruuan yhdistäminen

27.1. kokoonnuimme suurella porukalla maistelemaan erilaisia puna- ja valkoviinejä sekä yhdistelemään viinejä erilaisiin ruokiin.
Yhdistyksen sihteeri, Marjut Korhonen, maistatutti ja kertoili viineistä, niiden rypäleistä ja käyttöyhteyksistä.
Maistelimme eri viinejä ruoka-aineiden kanssa ja keskustelimme kokemuksistamme.
Vietimme lämminhenkisen illan, joka sisälsi iloa, naurua ja hyviä juttuja.
Keväämmällä tapaamme kuohuvien parissa. Ilmoittelemme ajankohdan jäsenistölle lähempänä tapahtumaa.

RENTOUTUSTA Sirkkaliisan ohjauksessa

Vuosi aloitettiin rentouttavalla shindo venyttelyllä Seppäsen Sirkkaliisan hellässä huomassa 14.1.
Toisella kerralla 4.2. kokeilimme "tärinäterapiaa"
Sunnuntaina 3.3.klo 17-19 kokoonnutaan jälleen Kumppanuustalolla, os. Kiannonkatu 17, Suomussalmi

2023 Yhteistyöstä voimaa!

Hallitusnaiset kauden päätöstilaisuudessa

Uusi ja vanha hallitus toiminnantarkastajan kanssa päätti vuoden 2023 perinteisellä joululounaalla Vanhan Kurimon idyllisessä pirtissä.
Uusia suunnitelmia uudelle vuodelle alettiin jo suunnittelemaan.

Pikkujoulukuvia

Pikkujoulun viettäjiä Kuhmo-talossa ja Hotelli Kalvevalan kabinetissa Kuhmossa 25.11.2023

Pikkujoulua juhlittiin 25.11.2023

Yhdistyksen pikkujoulua juhlittiin tänä vuonna Kuhmossa; Henri Kemppaisen Taikashow ja Hotelli Kalevalan herkkupöytien äärellä.
Mukana oli 15 jäsentä.

Suomen Yrittäjänaisten liittokokous Levillä 2023

Suomen Yrittäjänaisten liittokokous ja yrittäjänaispäivät pidettiin 29.9.-1.10.2023 Levillä.
Mukana oli 200 yrittäjänaista, joista 12 kainuulaisista yrittäjänaisyhdistyksistä;
Kajaanista, Kuhmosta, Sotkamosta ja Ylä-Kainuusta.
Liittokokouksessa valittiin mm. uusi hallitus Suomen Yrittäjänaisille ja Kuhmon Yrittäjänaisten
puheenjohtaja Pirjo Kähkönen valittiin hallitukseen.
Kokouksessa myös vahvistettiin strategia vuosille 2023-2025
Yhteistyö kainuulaisten yhdistysten kanssa vahvistui!

Yhdistyksen virallinen syyskokous 14.11.2023

Kokoonnumme Kumppanuustalolle, Kiannonkatu 17 tiloihin.
Käsitellään sääntöjen määräämät asiat, sekä äänestetään vuoden 2023 Äreintä Ämmää
Yhdistys tarjoaa kahvit ja pientä purtavaa ja siitä syystä toivomme ilmoittautumista pe 10.11. mennessä sihteerille viestillä p. 040 719 52 63
Tervetuloa suunnittelemaan ensi vuotta.
Uusia hallitusjäseniä tarvitaan, joten jos hallituspaikka kiinnostaa, niin ole yhteydessä tai ilmoittaudu mukaan kokouksessa.

Elokuussa vierailimme Ala-Vuokissa, Sirkka Pölläsen puutarhassa, jossa on lukemattomia Sirkan kädentöitä esillä ja syyskuussa tehtiin retki Puolangalle, Hepokönkäälle.

piia_koriseva18_600x400

Diili-kilpailija 2023
Piia Koriseva
Teatteri Retikassa 30.4.

Vapun aattona, sunnuntaina 30.4. klo 16-18 Teatteri Retikassa hyvinvointivalmentaja PIIA KORISEVAN pirskahtelevan positiivinen StandUp –esitys
Esityksessä yhdistyy asia ja huumori. Luennon kesto on 1,5 – 2 tuntia sisältäen naurua, faktaa, ja vähän pieniä liikumisen ohjeita.
Luento ei siis ole mikään ”pönötys”.
Esityksen aikana oivalletaan, nauretaan ja saadaan vinkkejä ja esimerkkejä, jotka innostavat, herättävät ajatuksia ja haastavat muutokseen, itsensä fyysiseen ja henkiseen hoitamiseen ja parempaan jaksamiseen. Löydä uinuva motivaatiosi kohti Elämänmakuista Elämää ! Tässä kiireessä kun niin usein unohtuu se tärkein, sinä itse!
Lipun hinta 20€

Ukkohallaan 18.-19.3.

Irtiotto viikonloppu jäsenistölle Ukkohallan upeissa maisemissa.
Rentoudutaan ja nautiaan toistemme upeasta seurasta!
Ohjelmassa ruokailua, saunomista, juttelua, verkostoitumista ja yhdessä ideoimista.
Ilmoittaudu helmikuun loppuun mennessä sihteerille viestillä p. 040 719 52 63

Aamupala tilaisuudet alkoivat

Vuoden ensimmäinen aamupala tilaisuus alkoi helmikuun ensimmäisenä keskiviikkona.
Kokoonnuttiin Jalonhelmeen klo 8 ja saatiin vieraaksi Suomussalmen kunnasta elinvoimakoordinaattori Anu Komulainen ja työllisyysohjaaja Paula Oikarinen.
Seuraava aamupalatilaisuus on 1.3. klo 8-10 Jalonhelmessä (voi viipyä niin pitkään kun pystyy)
Vieraaksi tulee Kainuun Kriisikeskukselta Saija Oittinen
Tilaisuuden tarjoilut sponsori Suomussalmen kunta ja se toteutetaan yhdessä Suomussalmen kunnan ja Suomussalmen Yrittäjien kanssa.

2022 Vahvoja yhdessä!

Yhdistyksen pikkujoulu 12.11.2022

Yhdistyksen pikkujoulua vietetään Suomussalmella, Hiljaisen Kansan Niittytuvassa lauantaina 12.11.2022 alkaen klo 18
Tilausmatkojen bussi starttaa torilta klo 17.30
Ohjelmassa on musiikkia a la Laura ja Nakke, Niittyvisa part 2, ruokailua, Äreimmän Ämmän 2022 julistaminen ja leppoisaa yhdessä oloa.

SYYSKOKOUS 27.10.2022

Syyskokous pidetään Hyrynsalmella Mummolassa torstaina 27.10.2022 alkaen klo 18
Kimppakyyti järjestyy. Ilmoittautuminen myöhemmin.

Yrittäjänaisten oma sijoitusilta 12.10. klo 17.30

Kutsu!
Tervetuloa naisyrittäjien sijoitusiltaan keskiviikkona 12.10. alkaen klo 17.30 Ylä-Kainuun Osuuspankin Suomussalmen konttorille.
Kokoonnumme pankille keskustelemaan ja päivittämään yhdessä tietoisuutta tämän hetken markkinatilanteesta.
Aiheina säästäminen ja sijoittaminen, mutta myös juuri nyt ajankohtaiset aiheet kuten inflaatio, koronnousu, energiakriisi, jne. Koitamme keskustella kanssanne aiheista selkokielisesti, ja tuoda asioita lähelle arkipäivää.
Kuinka säästäminen ja sijoittaminen istuu tähän ajankohtaan? Miten suojautua ja varautua nykytilanteessa?
Puheenvuoroja valmistellaan pankin omalla väellä, ja otamme vastaan mahdollisia aiheita tai kysymyksiä myös etukäteen (eija.sipola@op.fi).
Pankin kokoustiloihin mahtuu noin 30 osallistujaa, joten ennakkoilmoittautuminen, Marjutille p. 040 719 52 63, on suotavaa.
Tarjoilun vuoksi myös mahdolliset rajoitteet tarvitaan.
Tervetuloa!

Moctaileja Hiljaisen Kansan Niittykahvilassa syyskuussa 2022

Syyskuisena maanantai-iltana kokoontui 9 yhdistyksemme jäsentä valmistamaan ja nauttimaan alkoholittomia moctaileja
Hiljaisen Kansan Niittykahvilaan.
Upeita ja maukkaita luomuksia!

PATSASTELUA 14.9. SUOMUSSALMELLA

Kiinnostaako sinua Suomussalmen tunnetuimpien muistomerkkien syntyhistoria ja tarinat niiden takana?
Aiheeseen pääset tutustumaan maksuttomalla bussiretkellä keskiviikkona 14.9.2022 klo 16.30 - 19.30
PATSASTELEMME
silloin bussilla ympäriämpäri Suomussalmen ja tutustumme Suomussalmen kuuluisimpiin muistomerkkeihin oppaan johdolla.
Aloitamme 3h kestävän retken Jalonniemestä (Jalonkaarre 5, Suomussalmi) klo 16.30 ja ajamme suoraan Raatteen Porttiin kahville.
Sieltä kierros alkaa tutustumalla Talvisodan muistomerkkiin ja päättyy takaisin Jalonniemeen Ilmari Kiannon patsaan kautta. Siinä välissä pyörähdämme Liekkipatsaalla, Kirkkoniemessä ja Ukrainalaisten muistomerkillä.
Jokaisen muistomerkin luona pysähdymme noin 15 minuutin ajaksi. Oppaanamme toimii Suomussalmen matkailuoppaiden pj, Lassi With.
Reissu toteutuu, mikäli lähtijöitä on vähintään 10 henkeä.
Ilmoittaudu viestillä sihteerille viim. 6.9. p. 040 719 52 63 / Marjut ja ilmoita myös ruoka-aineallergiat, mikäli niitä on.
Samasta numerosta myös tiedustelut retkestä.

LIITTOKOKOUS IISALMESSA 23.-25.9.

Vietämme valtakunnallisia Yrittäjänaispäiviä syyskuussa Iisalmessa. Aloitamme perjantaina järjestöpäivällä ja liittokokouksella. Kokouksessa päätetään tärkeistä yhteisistä asioista ja valitaan Yrittäjänaisille uusi puheenjohtaja sekä hallitus erovuoroisten tilalle.
Lauantaina on Iisalmen ihmeidentekijöiden järjestämä seminaari. Luvassa asiapuheenvuorojen lisäksi riemukasta ja kuplivaa yhdessäoloa. Lauantain päättää iltajuhla, jonka aikana julkistetaan vuoden yhdistysaktiivi sekä yhdistys ja vuoden 2022 valtakunnallinen Yrittäjänainen. Lauantai-illan huumasta huolehtii STIG🤩 Mahtavat bileet tiedossa!
Laita jo nyt päivät ylös kalenteriisi!
❤️ Nähdään Iisalmessa! Ilmoittautuminen 12.9.2022 mennessä
Lähdetään porukalla liittokokouspäiville! Siellä on mahdollisuus verkostoitua, tutustua uusiin ihmisiin ja tavata vanhoja tuttuja. Tutustu ohjelmaan: https://www.yrittajanaiset.fi/yrittajanaispaivat/

Tutustutaan FRISBEEGOLFin maailmaan 9.6.

Tommi Tauriainen opastaa jäseniämme frisbeegolfin saloihin Suomussalmen Jätkänpuiston frisbeegolf radalla torstaina 30.6. klo 18.30
Kokoonnutaan laivarantaan, ensimmäiselle heittopaikalle.
Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Tommilta saadaan kiekkoja lainaan, mutta omia kiekkoja voi ottaa myös mukaan.
Vietetään rento ilta matalalla kynnyksellä lajiin tutustuen ja uusia vinkkejä saaden.

KEVÄTKOKOUS 21.4.2022

Kevätretki HOSSAAN 21.-22.5.2022

Retkeilimme viikonloppuna kajaanilaisten naisyrittäjien kanssa, Suomen 100 v. juhlavuoden kansallispuiston maisemissa Suomussalmen Hossassa.
Yövyimme Rajapirtin majoituksessa ja vaelsimme Julmalla Ölkyllä Ölkyn ähkäsyn puolikkaan reitin ja toisena päivänä tutustuimme värikallioihin.
Säiden haltija suosi reissua, ei ollut hyttysiä ja lämpöä juurikin sopivasti reippailuun. Illalla saunottiin savusaunassa, paljuiltiin ja pulahdettiin hieman hileisessä Hossa järvessä. Ruoka ei reissussa loppunut, kun aloitimme sen brunssilla lauantaina Hiljaisen Kansan Niittykahvilassa, jatkoimme keittolounaalla Rajapirtissä ja vielä runsas illallinen yhteisen keskusteluhetken jälkeen. Uusia ja vanhoja tuttuja tavattiin ja kontakteja luotiin.
Upeaa kainuulaista naisenergiaa oli viikonlopun täydeltä.

Retki ZORRO musikaaliin Kajaaniin 9.4.2022

”Rakkaudentunnustus Isänmaalle” -esitysten päättymisen kunniaksi,  yhdistys tarjosi kaikille jäsenilleen maksuttoman retken Kajaanin Kaupunginteatterin Zorro musikaaliin 9.4.2022. Zorro musikaali vaihtui sairastapauksen vuoksi ”Vienanmeri” näytelmään, joka oli kerrassaan loistava!
Teatteriesityksen jälkeen lounastimme Ravintola Ranchissa. Retki alkoi la 9.4.2022 klo 11 bussimatkalla Kajaaniin, esitys alkoi klo 13. Kotimatkalle lähdettiin lounaan jälkeen.
Vienanamerestä kerrottu teatterin sivuilla:

Esitys tutkii Kainuun itäisyyttä, Suomen, Karjalan ja Venäjän rajapintaa, itää meidän, itää itsessämme. Se kutsuu matkalle rajan taa!

Esitys kulkee reppu selässä Kainuun itärajalle. Se soutaa Tuonen virtaa vankileirien saaristoon, köröttää Moskovaan mummolaan ja itkee kuin pihlaja rajan taakse kadonneita. Sillä onhan Suomi venäläinen! Ja Venäjä suomalainen! Ja oikeastaan koko kudelma nimeltä Suomi on kursittu kasaan karjalaisilta viedyillä runoilla.

Vienanmeri on rajapintojen mentaalihistorioita esiin maanittava humahus. Rajat ovat piirrettyjä ja kansakunnat kerrottuja, mutta ihminen ja karhu ovat kulkeneet aina.

2021 Vahvoja yhdessä!

Suomussalmen kirjastoon tutustuminen

Yrittäjänaiset tutustuivat torstaina 2.12. Suomussalmen kirjaston palvelutarjontaan. Kirjastovirkailija Jaana Rusanen kertoi runsaasta ja laaja-alaisesta toiminnasta. Hän esitteli ja opasti meille Kainet -verkkokirjaston käyttöä. Sieltäpä löytyikin hurjasti erilaista tarjontaa ja vaihtoehtoja joka makuun. Saimme kuulla moninaisista työtehtävistä asiakaspalvelun saralla. Hieno asia oli kuulla, että kuntalaiset tukeutuvat matalalla kynnyksellä kirjastoon koettaessaan selvitä arjen digiongelmista. Ei muuta kuin kirjastokortti viuhumaan! Tämä ihan mahtava kirjasto on meille kaikille tasapuolisesti käytössä.

Kolmannen kerran järjestettävä kainuulaisten naisyrittäjäyhdistysten tapaaminen suuntautuu tänä vuonna Suomussalmelle. Tapahtumaviikonloppuun on ilmoittautunut 50 yrittäjänaista ja päätapahtuma on perjantai-iltana Teatteri Retikan tiloissa.

Puhujina illassa ovat Suomussalmen kunnan kunnanjohtaja Erno Heikkinen sekä Suomen Yrittäjänaisten keskusliiton toimitusjohtaja Carita Orlando. Illan aikana myös kaikki yhdistykset (Kajaanin Yrittäjänaiset, Kuhmon Yrittäjänaiset, Sotkamon Yrittäjänaiset sekä Ylä-Kainuun Yrittäjänaiset) kertovat omien yhdistystensä toiminnasta. Teatteri Retikan ohjelmanumero päättää illan Retikassa, jonka jälkeen ladyt suuntaavat illalliselle Vanhaan Kurimoon.

Lauantaina ohjelmassa on aamuun virittäytymistä ohjatulla venyttelyjumpalla sekä yksityistilaisuutena kylpylä Kiannon Kuohuissa saunomista ja uimista. Päivällä seuraa ” karttasuunnistusta” Suomussalmen keskustan liikkeissä ja tapahtuman päättää lounas Hiljaisen Kansan Niittykahvilassa.

Toivotamme kaikki osallistujat lämpimästi mukaan ”lennolle” Äreitten Ämmien matkalle!

Kainuun YN tapaaminen Suomussalmella lokakuussa 2021

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN SYYSKOKOUS TO 4.11.2021

Jalonhelmen tiloissa torstaina 4.11.21 alk. klo 18 os. Jalonkaarre 1, 89600 Suomussalmi
Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat ja äänestetään vuoden 2021 Ärein Ämmä palkinnon saaja.
Tarjoilun vuoksi toivomme ilmoittautumista su 31.10. mennessä ruokarajoitteineen
sähköpostilla: ylakainuunyrittajanaiset@gmail.com tai sihteerille viestillä p. 040 719 52 63
Tervetuloa!

TYYLI-ILTA VERKOSSA 9.11.21 klo 18-19.30

Tervetuloa Tuijan tyylikouluun!
Järjestämme Tuija Kauppisen luotsaamana tyyli-illan jäsenillemme.
Ilmoittautuminen suoraan Tuijalle sähköpostissa tulleen linkin kautta.
Ilta järjestetään jäsenille nyt erikoishintaan!
TULE KUULEMAAN AMMATTILAISEN VINKIT TYYLIKKÄÄSEEN PUKEUTUMISEEN, JUHLAAN JA ARKEEN!

PIKKUJOULUT LA 20.11.2021

Pikkujoulut pidetään Suomussalmen Seurahuoneella la 20.11.2021 alk. klo 18
Ilmoittaudu sihteerille p. 040 719 52 63 viestillä
Ohjelmassa herkuttelua hyvällä ruualla ja pientä ylläriohjelmaa. Joka lahjan tuo, se lahjan saa!

Vierailu Suomussalmen kirjastoon 2.12.2021

Teemme jäsenistön kanssa vierailun Suomussalmen kirjastoon torstaina 2.12.2021 klo 17:30
Mitä kaikkea kirjasto pitääkään sisällään! Ilmoittaudu mukaan viimeistään pe 26.11. Tolosen Jaanalle p. 040 515 8445

2020 Tehdään hyvää yhdessä

1. Ennen koronasulkuja ehdimme järjestää kuorolaulutreenejä sekä lukupiiriä jäsenistölle
  2. Järjestimme netin kautta 10 tapaamista jäsenistön, Suomussalmen Yrittäjien sekä Suomussalmen kunnan edustajien kanssa
  3. Lenkkeilimme yhdessä syksyllä
  4. Osallistuimme Maaseutuyrittäjä -hankkeen järjestämiin virkistystapahtumiin
  5. Palkitsimme syyskokouksessa useita aktiivijäseniä yhdistyksen 15 vuotisjuhlakokouksessa
  6. Vierailimme Suomussalmen seurakunnassa
  7. Osallistuimme Some sisältöklinikan koulutukseen (Suomussalmen kunta ja Kainuun Etu)
  8. Pikkujoulu Ukkohallassa

2019 Omasta kylästä

1. Rakkaudentunnustus Isänmaalle (RTI) esiintyi viimeisen kerran (1 esitys)
  2. Järjestimme Tapas ja viini-illan Kultaisessa Kukossa
  3. Järjestimme ohjattuja liikuntailtoja jäsenistölle
  4. Osallistuimme Suomen Yrittäjänaisten liittokokoukseen Jyväskylässä
  5. Osallistuimme Kainuun Yrittäjänaisten tapaamiseen Sotkamossa ja esiinnyimme siellä
  6. Vierailtiin: Suomussalmen kunnan matkailutoimistossa, Kuutamo Keikoilla, Somasetissa, Puolangalla Tellervo Seppäsen luona, Haukiperän puutarhalla
  7. Pikkujoulu Hiljaisen Kansan Niittytuvassa

2018 Itsenäinen ja Tolokku tekijänainen

1. RTI esiintyi 3 kertaa
  2. Kouluttauduttiin: Työterveyshuollon ABC, tietosuojakoulutus, Facebook-markkinointi nollabudjetilla
  3. Torstai on toivoa täynnä – omakustanteiset lounaat kuukauden 1. torstai
  4. Järjestimme villiyrttien keräilyä toukokuussa, joita mm. tarjottiin ”Syyvään ehotellen” hyväntekeväisyys ruokailussa  heinäkuussa Suomussalmen Nuorisoseuran talolla
  5. Osallistuimme Kainuun Yrittäjänaisten tapahtumaan Kajaanissa ja esiinnyimme siellä
  6. Järjestimme ”Kokataan kesä lautaselle” ja ”hapanjuurileipomis” kurssit
  7. Osallistuimme Yrittäjien kanssa yhteiselle matkalle Helsinkiin ja eduskuntaan
  8. Pikkujoulu Herkkusuussa ja kylpemistä Kiannon Kuohuissa

2017 Itsenäinen ja tolokku tekijänainen

1. RTI esiintyi 9 kertaa + 1 lyhyempi tilausesitys piispa Huoviselle Raatteen Portissa
  2. Torstai on toivoa täynnä -omakustanteiset lounaat kuukauden 1. torstai
  3. Järjestimme Omat tarinat -kirjoituskurssin
  4. Osallistuimme maakunnalliseen yrittäjäjuhlaan Suomussalmen liikuntahallilla sekä esiinnyimme siellä
  5. Yritysvierailuja: Korpikatraan puoti, Maitotila Korpela
  6. Järjestimme Armollisuus -luennon
  7. Kouluttauduttiin: Some-koulutus (Osuuspankki), Talouskoulutus (Kainuun Etu), Esimies-viestintä
  8. Järjestimme kasvisruokakurssi ja joulun alla laatikkotalkoot

3. Järjestimme Biisipeijjaiset; hyväntekeväisyys kuorolaulukisan
  4. Yritysvierailu Sportiaan
  5. Järjestimme Terveelliset välipalat kurssi
  6. Tutustuimme  Suomussalmen Yrittäjien kanssa Karhulanvaaran kouluun ja tapasimme kansanedustaja Marisanna Jarvan
  7. Maahanmuuttajanaisten tutustumisilta Tukkatuvan, Matleenan, Katukengän ja Somasetin järjestäminä
  8. Torstai on toivoa täynnä -omakustanteiset lounaat kuukauden 1. torstai

2. Teimme retken Kuusamoon
  3. RTI esiintyi 4 kertaa + kaksi lyhyempää tilausesitystä
  4. Savusaunoimme Kelan Seijan luona
  5. Järjestimme matkan Brysseliin Euroopan Unioniin, europarlamentaarikko  Merja Kyllösen vieraaksi
  6. Yritysvierailuja; Korpikatraan tila, Niittykahvila
  7. Pikkujoulu Hiljaisen Kansan Niittytuvassa

2014 Reippaasti rinnakkain

1. RTI esiintyi 8 kertaa ja ensimmäisen kerran Suomussalmen ulkopuolella ”Kainuu Helsingissä” teemavuonna Savoy teatterissa (2 näytöstä)
  2. Torstai on toivoa täynnä -omakustanne lounaat kuukauden 1. torstai
  3. Järjestimme luennon ”Elämää, työtä ja ilostiikkaa”
  4. Risteilimme Kianta laivalla
  5. Osallistuimme Hallan Akan vaellukseen
  6. Pikkujoulu Suomussalmen Nuorisseuran talolla

2013 Reippaasti rinnakkain

1. RTI esiintyi 10 kertaa
  2. Sporttiklubissa kuntoilimme 6 kertaa
  3. Torstai on toivoa täynnä -omakustanne lounaat kuukauden 1. torstai
  4. Osallistuimme Jalonnaisten hyvinvointipäivään
  5. Vierailukohteita vuoden aikana: Sodan ja Rauhan asema Hyrynsalmella, Ämmän Erä-Urheilu, Suomussalmen Apteekki
  6. Teimme retken Hyrynsalmelle Mustarindaan

10. Pikkujoulu  Kajaanissa teatterissa sekä ruokailu Siriuksessa

2011 Yrittäjänaisen Hyvinvointi

1. Perustimme Saunaseuran
  2. Järjestimme ensimmäisen kerran Biisipeijjaiset; hyväntekeväisyys kuorolaulukisa
  3. RTI esiintyi 3 kertaa, ensimmäinen esitys Veteraanijuhlassa Suomussalmella Teatteri Retikassa 30.11.
  4. Osallistuimme Eino Grönin joulukonsertin järjestelyihin
  5. Yritysvierailu Jalonnaisten luokse
  6. Retkeilimme Hepokönkäällä ja puolankalaisten yrittäjänaisten luona lounastreffeillä Ravintola Esterissä
  7. Järjestimme puheenjohtajalle Morsiussauna
  8. Osallistuimme Hallan Akan vaellukseen Hyrynsalmella
  9. Pikkujoulu Hostelli Husaarissa

2010 Yrittäjänaisen hyvinvointi

1. Järjestimme Kultaisen Kukon kanssa yhdessä ”Kulinaristien kevättempauksen” hyvän ruuan merkeissä
  2. Kouluttauduimme ”Juridiikan teemaillassa”
  3. Ämmät Äreenä show esitettiin Suomussalmi Rockissa heinäkuussa
  4. Muikkufestivaalit keräsi 16 jäsentä oppimaan muikun käsittelyä verkosta ruuaksi
  5. Osallistuimme Rovaniemellä Suomen Yrittäjänaisten liittokokoukseen
  6. Yritysvierailuja: Kukkakauppa Silmu ”Tummuva ilta”-näyttely, Käsityöliike Käspaikka, Yhdyskulman Kello-Optiikka, Tilitoimisto Eila Säkkinen,
  7. Naisten saunavuoro Ämmänsaaren torilla – nenäpäivätempaus
  8. Pikkujoulu Hossan Poropuistossa

2009 Yrittäjänaisen Hyvinvointi

1. Ämmät Äreenä shown harjoituksia ja esiintyminen Hotelli Scandic Kiannon Kuohuissa lokakuussa
  2. Yritysvierailuja: Wellness keidas, Kukka-Posti Hyrynsalmella.
  3. Teimme matkan Helsinkiin. Tutustuimme eduskuntaan, kävimme Tina Turnerin konsertissa ja Savoy teatterissa Rock Ballet esityksessä sekä vierailimme Suomen Yrittäjänaisten toimistossa ja Adidas Suomen toimitiloissa
  4. Osallistuimme talkoisiin Heikki Kovalainen Karting Race tapahtumassa sekä organisoimme Viepperhauta tapahtuman lipunmyyntiin
  5. Järjestimme Kianta laivalla seminaarin

4. Osallistuimme valtakunnallisille Yrittäjänaispäiville Kajaanissa
  5. Osallistuimme talkoisiin Heikki Kovalainen Karting Race tapahtumassa
  6. Risteiltiin Kianta laivalla
  7. Osallistuimme valtakunnalliseen Yrittäjäpäivään käymällä puhumassa yrittäjyydestä kouluilla
  8. Osallistuimme Suomussalmella Röntsymarkkinoille omalla telttapaikalla torilla
  9. Teimme syysretken Hossaan Jatkonsalmen kämpälle
  10. Pikkujoulut pidimme Arolan Maatila- ja Erälomilla

Naisenergiaa liitelehdet

Liite ilmestyy Ylä-Kainuu lehden välissä

Klikkaamalla kuvaa pääset lukemaan lehden